Behandla dig själv, som andra vill bli behanlade.

(Jag menar inte riktigt  rubriken, tyckte bara den var lite, lite fiffig, hoppas ni "fattar"  den)

Ibland kan man vara så oerhört elak mot sig själv
. Jag syftar t.ex på idag.
Efter idrotten, då jag ansträngt mig lite mer en vanligt, sedan stått på
händer och därför fått en röd nyans i ansiktet.

Iallafall, när jag då kommer ner till omklädnings rummet, och ser mig
själv i spegeln säger jag högt: "Fyfan, vad ful jag är" Jag menar
vad ger mig rätten att säga så, egentligen? Skulle jag säga så
till andra människor? Aldrig i livet! Så jag undrar varför är man så
fruktansvärt elak mot sig själv?

Jag vet inte. Jag undrar om det finns det
svar
. Det är ju inte för att man mot andra människor
skulle vara rädd för konsekvenserna det fick av att säga
något sådant, eller kanske till viss del. Men mest är det
väl antagligen för att man skulle få en sådan ångest av
ett uttalande som det.

Kortsagt, säger man inte så till en annan människa.

Frågan är varför man säger så till sig själv...

På tal om att vara elak mot sig själv, så är det en till sak
jag har tänkt på.

Nämligen, att man ibland kan dra sådana förhastade slutsatser
om vad man kan och inte kan.
Jag har till exempel alltid tänkt "Jag kan inte rita"

Men sedan en kväll fick jag en sådan plötslig
lust till att rita
. Så jag började, och gav mig inte tills
jag blev nöjd. Min mammas kommentar var att jag
var begåvad. Lite märkligt att man gå ifrån att inte
kunna
till att helt plötsligt vara begåvad.
Fast, hehe, den kvällen kom jag i säng
runt 4...
Iallafall, min poäng är att alla kan, bara de vill.
Visst, har olika människor förtur till olika saker.

Jag vet, det är jobbigt, men det som egentligen
behövs för att klara det man nu vill klara
är viljan, självförtroendet och  i vissa fall
jäkligt mycket tid!
Sen kan det ju vara
utrustning som i mitt fall var papper, penna
 och mycket sudd.

Måste tillägga att jag har börjat rita mycket nu :D

På återseende!

/Hedda - Ther's so much I can do, and it's just the same with you.

Tankar:
Postat av: I Z Z A

bra skrivet gumman! riktigt bra! :D <3

2009-01-24 @ 12:23:50
URL: http://izzzas.blogg.se/
Postat av: Mimi

ja precis.

Sen säger man ju ofta "jag kan verklige inte sjunga" men det är inte ifråga om man har talang för det, utan det är ju mest, kan man hålla en ton? Jag tror att vi människor ska hålla på och jämföra oss så mycket med andra, typ kändisar. Och sen när vi inte sjunger lika bra som dem, ger vi upp och säger att vi inte kan det överhuvudtaget. Men allt handlar ju bara om att öva öva öva. (sen finns de ju vissa... som faktiskt är tondöva osv. vilket Idol har bevisat med sina auditions)

Samma sak med att rita och skriva, liksom.



btw, bra skrivet!

2009-01-24 @ 12:56:33
URL: http://mimign.blogg.se/
Postat av: ELLEN

Hahha åh! <3 Fasen va häftigt. Ja, samma gudar inom möbleringen skulle ju kanske förklara saken. Riktigt mysigt är rummet i alla fall :D



Ja, det är skönt att vara tillbaka också! ;D Åh, ja. Ibland försvinner allt, men som tur är hittar det ju tillbaka :) Ha en fortsatt fin kväll!

2009-01-24 @ 16:18:53
URL: http://ellerenellen.blogg.se/

Skriv din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Tanke:

Trackback
RSS 2.0