Jag lever på tillbaka-blickar.

Just nu är varje dag är den andra lik, som en bubbla runt mig där
tiden står still samtidigt som det rör sig utanför bubblan.
Och detta eviga mörker. Och den eviga kylan.
och jag undrar vart vintern har gömt min energi och ork.
Kanske hos solen. För jag tror det var idag eller igår, då solen
tittade fram och jag tjisade mot den och tänkte
att det är just det här jag behöver. Sol.
En slags värme spreds över min kropp och jag kände
mig nästan lite lycklig. Om jag letar hos solen så kanske
den ger med sig och ger tillbaka min energi.
Det gäller bara att hitta den. Om mörkret bara
vill sluta dölja. Dölja allt. 



För jag saknar så öendligt efter sommaren. Efter snygga
kläder och att slippa gå runt med halva garderoben på sig,
men endå ha frysa tills munnen färgas blå. Och jag saknar sena sommarnätter. 
Och varma stenar mot nakna sommarfötter. Och att bada, känna svalkan mot solbränd hy.

Jag saknar Princess också. Jättemycket.

 Bild tagen 03/07-2008 i london.                          


Grillning i söderbysjön.


Men just nu är jag hungrig. Vrålhungrig.


/Hedda


Tankar:

Skriv din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Tanke:

Trackback
RSS 2.0