X

Nu har min pappa kommit hem. Han är trött
och när han är trött är han ingen trevlig människa.
Han kommer in i mitt rum och gormar om att jag
måste göra läxor.Jag tänker, ja visst, den där
so-uppsatsen ska ju vara klar på måndag.
så jag börjar. Men jag fattar inte var kolonialmakt
är, så jag frågar. Det har i alla fall slutat med att vi är o-sams.
-igen.

Jag tycker han ska bara glad, att jag i huvud taget gör den.
För man måste inte, det är en "vg-uppgift".

Jag själv, har inte så speciellt höga krav på mig
själv var det gäller skolan.
Men det har mina föreldrar.
Om jag t.ex kommer hem med ett G är jag
ganska nöjd, fast inte så länge. För G var tydligen
inte alls bra. Enligt mina föreldrar.

Okej, det är klart jag har lite krav. Jag vill i alla fall,
ha ett litet VG, att ha något som jag får känna mig
duktig på, men också vill jag visa mina föredrar.
För jag tror mycket handlar om bekräftning. Att få höra
att man är bra.

Ja, mina inlägg kanske inte är så intresanta, men enywayz.




Tankar:

Skriv din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Tanke:

Trackback
RSS 2.0