Workout

Har suttit uppe nu i ett par timmar,
för jag vart väckt av min fader idag, klockan nio.
Det var faktist lite okej, med tanke på att han hade
nybakt bröd och en kopp kaffe, som jag fick äta på sängen.
Och vi, är ganska sams. Men så fort pappa säger
"Den där konlikten vi hade..." Börjar allt om från början.
Det är bättre att försöka glömma, att låta det ligga där,
någonstans i bakhuvudet.

När jag endå skriver kan jag passa på att skryta om att
jag sprang 5.5 km på idrotten igår.
Det var blodsmak i munnen, uppkräkningar och VÄLDIGT jobbigt.
Men jag är lite stolt över mig själv, för att jag tog den långa rundan.
När jag hade kunnat tagit den korta, och bara promenerat, och endå
få G.
Med tanke på min dåliga kondition sprang jag inte tillräckligt snabbt för
att skrapa hem ett VG endå, men om ja springer lite, någongång, och övar upp
mig. Då kan jag springa bättre på "bip testet", dom tar nämligen ens bästa
resultat. Jag har även hört att man tänker bättre, när man har bättre kondition.
Låter sjuk, var min första tanke, men lite logiskt är det endå.

Tankar:

Skriv din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Tanke:

Trackback
RSS 2.0