Pang, bom. Död.

Ångest. Nån slags konstig kännsla. En slags
stress. Hjärtat, dunkar. Klockan, tickar. Högt.


Jag är trött men jag vill inte lägga mej. Vill
inte tänka. Jag måste göra någonting. Så
jag skriver detta inlägg just därför. Tror jag.

Såg precis en bra film. Den hanlade om en
snubbe som skrev brev till kvinnor. Sen träffade
han dom för att sno pengar från dom. En gång blir
han kär. Dom blir tillsammans men han fortsätter
att träffa Kvinnorna. Hon får följa med under manteln
som hans syster. Hon blir oftast svartsjuk på kvinnorna
och dödar dom, han får också döda ibland för att bevisa
att han älskar henne. Det slutar iaf med att dom blir busted
och blir dömda till dödstraff. Båda dör i slutet.

Dödstraff tycker jag inte om. Dom gör ju precis likadant som
dom skyldiga. Precis likadant. Jag gillar inte heller hur alla poliser
sitter och kollar på. Så fegt. Sen hur dom binder fast dom skyldiga,
sätter en mask på ansiktet och sen, sätter dom på elen.
Det tar ett par sekunder innan dom dör.
Ett par sekunder att döda.
En livstid i många år sen ett par sekunder, Död.
Pang, Bom. Död.




Tankar:
Postat av: Mimmi

oh nej, dödsstraff tycker jag också är helt fel. Den som drar spaken/trycker på knappen blir ju mördare. dem tar någons liv.

Dessutom är ju döden som en slags snabb utväg genom det hela. Att låta dem sitta och ruttna i en cell, där de får tänka över exakt vad de har gjort, är bättre.

Och sen, om det skulle visa sig att nej, han/hon är oskyldig och de redan har avrättat honom, ja. då får de problem minsann, hahaha.

Okej, jag känner att jag har mycket att säga om det här, det är ett intressant ämne, att debattera.

2008-10-12 @ 19:24:59
URL: http://isaidsitdog.blogg.se/
Postat av: Hedda

Bra synpunkter. Liksom även om

det kanske verkar oskyldigt att bara

dra i en enkel spak så är det ju,

i princip samma sak som mördaren gjort, bara på ett annat sett. Om dem kan fundera på vad dom gjort också, så har dom ju också, på något vis en chans att betala tillbaka för det.

Och som du sa om dem nu visas var oskyldiga, ja då har dom ju inte längre lagen på sin sida och, borde i såna fall också få dödsstraff, ehe.

2008-10-13 @ 18:11:18
Postat av: Emelie

Jag håller delvis med. Jag tycker att det är fel med dödsstraff eftersom att det blir som mimmi sa, ett alltför enkelt sätt att fly från sitt brott. Då har man ju inte gjort någonting åt det, bara dött liksom. Dessutom skulle jag, om någon närstående till mig dött, inte vilja att dennes mördare skulle hamna på "samma sida" som den döde. Men jag tycker att straffen ska vara hårdare!!! Vissa som faktiskt har mördat några kan få domen att de bara har varit till hjälp för mordet elr liknande, och får då bara sitta några år i fängelset. Eller så får de sitta livstid. Och om man tänker efter är det ju ganska milda straff för någon som har tagit någon annans liv. Tagit ett liv, orsakat närstående så otroligt mycket smärta och hat, förstört en hel framtid för någon/några! Så hårdare straff, men bort med dödsstraff!

2008-10-18 @ 12:49:11
Postat av: Hedda

Jo, jag håller faktist med dej.

Jag läste förut någon gång om ett par killar som sparkade ihjäl en oskyldig kille, så att han dog. De killarna som gjort det fick 1 års fängelse. tänk, dom har liksom mördat en snubbe. Sen sitter dom i fängelset i ett år bara! sjukt.

2008-10-18 @ 15:43:17

Skriv din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Tanke:

Trackback
RSS 2.0