Jan Björklund ska dö!

Det är en liten sak som snurrat lite i mitt huvud.
Jag tycker att skolan, sakta, börjar bli lite mer som förut. Kanske inte
från när min farfar var ung, då han vart fysiskt bestraffad. Men i alla fall. Lite.
Förut, då det skulle finnas ett visst antal "betygs siffror" i varje klass.

När en elev nu skolkar och sånt, borde man prata med dom, och höra vad
dom har att säga. Hjälpa dom, och stötta dom.

Istället pratar man om straff. Folkpartiet har t.ex på fullt allvar, föreslagit
upphämtning av polisbil av skolkande elever. Jo tjena, lets förudmjuka
eleverna ennu mer, få dem att må ennu sämre, då kommer dom säkert må bättre
och säkert vilja gå till skolan mer. -.-'

TÄNK OM!

En utav mina lärare, han låser ut en om man kommer sent, man får vänta i ungefär
20 minuter, utanför klassrummet.
Okej, jag förstår att han vill få en att komma mindre sent. Men om jag fårståt det rätt,
så är hans uppdrag att få alla elever att bli godkända, och jag tror knappast att jag lär mig
mycket, utanför klassrummet.

Kommentera gärna, och säg vad ni har att säga.

Tankar:
Postat av: Pissi

Asså hedda, jaime låser för att han inte vill bli störd i lektionen. Och du måste ju skärpa dig när du kommer 20 min sent.

Sen tror jag inte att man kan prata med alla om varför dom skolkar... endel gör det ju bara för att dom inte orkar gå i skolan och dom kan inte ändra hela skolan. Endel mår dåligt i skolan det kan man göra något åt, då är det väl bra att dom pratar. Men när du skolka varför gjorde du det? för att du försov dig lite då orkade du inte, skulle du säga det till lärarna?

2008-10-17 @ 23:37:20
Postat av: Hedda

Jag förtsår att han låser, men han behöver inte vänta 20 minuter på att öppna (iförsig är det oftast andra elever som öppnar åt mig) , han brukar t.ex gå förbi dörren, då han kan bara kan ta någon sekund av sin tid, och låsa upp, så går han ist förbi.

Dom som inte orkar? varför orkar dom inte? behöver dom tillskot, annars får man, på något sett,få dom att vilja gå dit, alltså göra det roligare på något sett.

okej, jag hör hur blåögd jag låter. Men jag har sett undersökningar som visar att fler och fler elever mår dåligt i skolan.

Och vidare till mig,jag skolkade endast ett par enstaka gånger. Men jag kanske inte skulle säga det till en lärare, men kanske någon annan, som en kurator.

2008-10-18 @ 00:14:41
Postat av: Mimmi

Jag tycker bestraffning kan vara bra faktiskt. Hur ska man annars hålla styr på alla jobbiga tonåringar? jag skulle själv inte sluta skolka, om det enda dom gjorde var att prata med en.

Haha, om jag var lärare, skulle jag nog vara en av dom som tycker att man bör få piska till sina elever med en trädkvist, varje gång de uppför sig illa.

Men det kanske bara har något att göra med att jag avskyr barn.

2008-10-18 @ 12:16:09
URL: http://isaidsitdog.blogg.se/
Postat av: Hedda

Jag tror att de elever som skolkar regelbundet, dom mår inte bra, om man pratar med dom, uppmuntrar dom när de är i skolan tror jag det funkar. Om inte, får man helt enkelt som förelder också hjälpa till. Att ha samtal och kanske om det går väldigt långt, tom följa eleverna till skolan, tills de skärper sig. Men att hämta elever i polisbil, det är värkligen att överdriva, tycker jag.

2008-10-18 @ 13:14:36

Skriv din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Tanke:

Trackback
RSS 2.0