Kan man ta på en känsla?

Jag har inte lyssnat på Lars på evigheter, så jag satte
på lite musik av honom. Efter att ungefär 5 sekunder började
jag bara okontrolerat gråta. Jag vart alldeles jätte paff.
Det är inte likt mig att bara börja gråta sodär, och det
är värkligen inte likt mig att börja gråta på morgonen.
Jag skulle nästan kunna påstå att jag inte gråter på
morgonen. (undantag för om jag bråkat med pappa
eller liknande)

Men jag grät inte för att jag var ledsen, det kändes inte så
i alla fall. Det var som om någon gammal kännsla hoppade
på mig åkte in i mig och sen igenom ögonen åkte den ut i
vattenform. För det kanske det tårar är. Starka kännslor i vatten
form? Okej, jag medger att detta lät väldigt skumt, för man kan
ju inte ta på en känsla, right? Tårar är väl mer beviset
på att starka känslor bombaderat enns sinne.
Nej nu måste jag sluta tänka.

På återseénde! / Hedda

Tankar:
Postat av: Mimmi

Jo, det där händer mig hela tiden. vissa låtar klarar man bara inte av att lyssna på, för att man har för mycket minnen av just den. Så vissa låtar har jag bara bannlyst från mitt musikbibliotek, tills jag klarar av att lyssna på dem, hehe.

2008-11-29 @ 23:58:10
URL: http://isaidsitdog.blogg.se/
Postat av: Hedda

haha, gulligt! grejen är att detta inte hänt mig förut, visst har jag börjat gråta av musik, men det är antingen med kombination med att något annat hänt/händer, eller på konserter. ;>

2008-11-30 @ 19:42:52

Skriv din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Tanke:

Trackback
RSS 2.0