Och till jul bär det av till Norrland.

Under tiden som jag levt har jag flyttat ganska så många
gånger, så det är bara ett ställe som alltid funnits med
mig genom allt. Ett ställe man kan relatera sin barndom
med. Och det stället är hos min farmor och farfar i Hälsingland.

I det stora röda huset, med det det knarriga trägolvet
och hur det luktar sådär som det bara luktar hos farmor och farfar.

Jag älskar friheten och lugnet som bara finns där. Hur man liksom
blir lite isolerad ifrån verkligheten och bara, för tillfället kan leva.
Promenera med farmor, spela Boul med pappa farfar och ibland,
om farmor orkar, även hon. Ta en kaffe paus nästan varje timme
och bara sitta ute och läsa, prata eller hjälpa farfar med korsordet.

Tankar:
Postat av: Anonym

sådär*

2008-12-07 @ 20:09:00
Postat av: Anonym

haha, tack, eller något. ;>

2008-12-07 @ 20:49:09
Postat av: Isssi

Du brukar ju inte vilja åka dit XDD

2008-12-08 @ 19:38:59
Postat av: Izza

Kan faktiskt vara riktigt mysigt att åka ut på landet hos mormor och morfar :) elr i ditt fall nudå. farmor och farfar.

men så skönt att bara koppla av några dagar. och inte behöva tänka på något särsillt.

2008-12-08 @ 23:36:11
URL: http://izzzas.blogg.se/
Postat av: Hedda

Is: Brukar jag intee? X'>

Iz: Jo,det är ju det.

2008-12-10 @ 20:31:40

Skriv din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Tanke:

Trackback
RSS 2.0