I Norrland.


Norrland är ett väldigt fint och enastående land,
som egentligen inte är ett eget land, men det det
är lätt att se det så eftersom skillnaden emellan
stockholm + sydsverige och norrland är oerhört
stor. (det slutar ju även på land så konstigt är det ju inte om
man skulle se det som just det, ett eget land)
Jag gillar värkligen norrland, jag t.o.m påstå att det ligger på min
älskar lista, inte för att jag har en sådan men jag tror ni förstår hur jag menar.

Jag, min kamera och min fader tog idag en promenad i detta vackra landskap
och jag fotograferade. Något som jag finner väldigt störande är dessa irreterande
träd ska skymma det vackra som jag ser döljer sig där bakom. Lite som värkligeheten
och som vi människor, vi alla är vackra men det är olika hur mycket man väljer att visa.
Norrland har valt att skymma det med alla dessa jävla träd. Men endå, mig kan du inte lura,
jag ser hur vacker du är egentligen är och lite vågar du minsann, kära norrland, att visa.

Något fint man också kan göra är att koppla bort allt annat och bara tyst stå och lyssna.
Lyssna på fåglarna som sjunger vackra visor, höra hur närmaste grannen som egentligen
inte alls bor nära, sågar på, på sitt lilla sågverk. Och det är allt man hur, och just det
är vad som gör't vackert. Om man i stockholm skulle göra samma sak, och bara lyssna,
hör man tusen ting som låter och tillsammans bara blir ett stort buller och oväsen.

Ja-a, på återseénde! /Hedda

Tankar:
Postat av: I Z Z A

Jättefint skrivet. <3 :)

Du borde värkligen skriva oftare.

inte alla som har den här begåvningen på skrivning som du :o

puss älsk <3 :)

2008-12-26 @ 16:02:58
URL: http://izzzas.blogg.se/
Postat av: Issi

Norrland är mitt! JAG ÄLSKAR NORRLAND! JAG ÄR LITE NORRLÄNSK! JAG JAG MITT MITT!

2008-12-27 @ 12:35:23
Postat av: I Z Z A

sv; aww älskar dig bästavän!! <3 så är det bara!!!!! <3

Joo dom skulle vara exakt lika itressanta om du skrev oftare. så skrrriiiv! :D haha



jaah visst var skorna grymttt snygga, helt kär i dom :') <3

2008-12-27 @ 18:19:20
URL: http://izzzas.blogg.se/

Skriv din tanke här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Tanke:

Trackback
RSS 2.0